Wiedza potrzebna do założenia własnego biznes

Nie ma chyba osoby, która nie marzyła o tym, aby być swoim własnym szefem, móc wstawać o dowolnej porze i pracować z kubkiem kawy we własnym mieszkaniu. Zwykle staje się to możliwe wtedy, gdy należy zarejestrować jednoosobową działalność gospodarczą, np. dlatego, że obecny pracodawca wymaga od swoich pracowników, aby przeszli na samozatrudnienie, ponieważ w takim przypadku składki na ZUS odprowadza sam pracownik. Aby dokonać rejestracji działalności w urzędzie nie jest potrzebna większa specjalistyczna wiedza, wystarczy dobrze przemyśleć zakres działania własnego biznesu i sprawdzić odpowiednie kody, odpowiadające danej działalności. Rejestracja w urzędzie oznacza, że nie trzeba składać dodatkowego wniosku w Urzędzie Skarbowym oraz w Urzędzie Statystycznym, jednak trzeba będzie przynajmniej raz udać się do ZUS, aby podpisać odpowiedni formularz. Cała wiedza z zakresu zakładania firmy jest ogólnie dostępna w Internecie. Jednak odkąd samo otwieranie firmy jest możliwe w jednym okienku, większość informacji, które można znaleźć na specjalistycznych forach internetowych, można wykorzystać dopiero na kolejnych etapach rozwoju własnego wymarzonego biznesu. W praktyce okaże się, że wiedzę, potrzebną do prowadzenia firmy, zdobywa się niejako na bieżąco, chociaż rozliczenia z ZUS i US warto sobie przyswoić dużo wcześniej.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.