Zaufanie do pracowników

Założenie własnej firmy okazało się dużo mniej skomplikowane niż sądziłeś. Stosunkowo szybko zebrałeś wszystkie potrzebne dokumenty, a Twoja firma mogła rozpocząć swoją działalność. Przekonałeś się jednak bardzo szybko, że samodzielne prowadzenie firmy to zupełnie coś innego niż pełnienie funkcji kierowniczych w dotychczasowych miejscach pracy. Tu zawsze mogłeś liczyć na pomoc, wsparcie oraz wiedzę przełożonych, teraz to inni oczekują od Ciebie rady, wskazówek czy niekiedy nawet wyraźnych, jasno określonych poleceń. Teraz to jak funkcjonuje firma zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Pomimo tego, że dałeś swoim pracownikom bardzo dużo swobody, to masz świadomość tego, że część z nich i tak woli podejmować najważniejsze decyzje po wcześniejszej rozmowie z Tobą. Z tego też względu zawsze starasz się spędzić chociażby kilka godzin w ciągu dnia w siedzibie firmy, ale nie zawsze jest to możliwe. Pomimo tego, że masz zaufanie do swoich pracowników, to wiesz także bardzo dobrze, jak ważna jest kontrola nad tym, co się dzieje w przedsiębiorstwie. Masz świadomość tego, że pracownicy muszą czuć Twoją obecność w firmie i muszą wiedzieć, że to Ty jesteś ich szefem. Nie zmienia to jednak tego, że nie zamierzasz ograniczać ich swobody, ponieważ taki styl pracy przynosi bardzo dobre efekty, o czym przekonałeś się już na samym początku działalności firmy.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.